donderdag 3 mei 2018

Happy Birthday!


Happy Birthday!.. 

Met Do&Dry klei, een tekststans en Alchemy waxjes heb ik deze kaart gemaakt.

Werkwijze:

Maak 4 hoekornamenten met Creall klei Do&Dry Light en Makin's mallen bloemen en blaadjes (in deze set zitten deze hoek ornament).


Stans 3x het woord "Happy Birthday" van de Creatieve Expressions uit dik zwart cardstock en plak deze op elkaar met bijv. een Tombow lijmpen.

Plak de hoekornamenten en het woord op een 4-kant stuk Schut 300 grams glad aquarelpapier goed vast, ik heb daarvoor weer de Tombow lijmpen gebruikt, goed laten drogen.

Daarna alles goed bewerkt met zwarte gesso. Er mag geen stukje wit meer te zien zijn, dus in en om het ornament alles goed alles zwart maken. En weer goed laten drogen.

Daarna ben begonnen om alles te bewerken met Alchemy wax  Silver. Dit heb ik lichtje aangebracht met mijn vingertop en bij de ornamenten en het woord heb ik dat met een oud penseeltje gedaan zodat alles goed silver was.

Daarna heb ik het geheel hier en daar (weer lichtjes en dun) met diverse kleurtjes wax bewerkt met mijn vinger. Ik heb de kleuren Copper, bronze, Inga gold en Japanse Jade gebruikt.

Daarna heb ik het geheel bewerkt met PaperArtsy Fresco Crackle Glaze en deze een nacht laten drogen.


Als laatste heb ik de kleurtjes wax nogmaals hier en daar lichtjes en dun aangebracht.


Kijk eens hoe gaaf het woord is geworden !

Het geheel met 3d-foam op een zwarte basiskaart geplakt van 13,5 x 13,5 cm.

Het kost even wat tijd om deze kaart te maken, maar dan heb je ook wel wat moois :)

Groetjes Aletta


1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.