zondag 7 mei 2017

Bloemen & Bubbles

Hoi hoi,
Deze keer heb ik een kaartje gemaakt als inspiratie voor de kleurenchallenge op Facebook.

Ik ben begonnen met een kaartje van 10x15cm wit stempelkarton.
Hierop heb ik met twee kleuren distress inkt: peeled paint & barn door rondjes gedraaid met een ronde blendingtool. 1 keer inkten en dan een stevige afdruk draaien. Dan nog een tweede en een derde keer over elkaar heendraaien. Zo krijg je lichtere cirkels in dezelfde kleur.

De bovenkant van de kaart heb ik met rood gedaan, de onderkant met groen. 
Even goed drogen.

Met de kleine bubble stempeltjes van Magenta heb ik de hele rand bestempeld met 
versamark en zwart embossingpoeder. 
  

En daarna de bubbles met chloor ontkleurd.
Hiervoor kun je gewoon dikke bleek uit de supermarkt gebruiken.(tip: die van AH huismerk werkt het best) Een klein beetje met een synthetisch kwastje of fantastix opnemen en dan de inkt weghalen in de bubbles.
Sommige bubbles moet je twee keer doen omdat de kleur niet helemaal weg trekt.

Met versamark en zwart embossingpoeder heb ik de bloemen 
van DarkroomDoor gestempeld en uitgeknipt. 

 Deze heb ik met foam op de kaart geplakt.
Als laatste heb ik de mooie tekst van Leuke Stempels gestempeld met zwarte versafine.
Deze inkt leent zich uitstekend voor teksten en fijne details. 

Het geheel is gemat op zwart en op een witte kaart geplakt.


Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan




Gebruikte materialen:
Distress inkt: peeled paint & barn door
Chloor

4 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.