donderdag 19 januari 2017

Mixed Media op een kaart

Ik heb voor jou een kaart als voorbeeld waar je je heerlijk mee kan uitleven in het krijgen van vieze vingers. Ik noem het altijd een smeer kaart. Voor deze kaart heb je enkel een beetje fantasie nodig en wat spulletjes die ook jij vast ergens op je hobbyplek hebt liggen.
Ik ben begonnen met een stukje wit karton van 11x15 en ditmaal heb ik het sheena white stampingcard gebruikt. Ik heb de kaart helemaal bedekt met een flinke laag gesso. Deze laag goed laten drogen.
En dan komt het leukste, hierop plak je van alles wat je maar hebt liggen op en naast en rond je werkplek. Denk daarbij aan:, draadjes, stukje kant, knoopje, houten ornamentjes, sterretjes, je kan van alles bedenken. Als je hier kijkt kan je ook van alles vinden.
Dit is mijn collage geworden, ik heb met structuurpasta en een chevron stencil boven en onderlangs een randje aangebracht en hiertussen heb ik een stukje touw wat houten sterren en een stukje kant geplakt. Dit heb ik weer goed laten drogen.
Al deze onderdelen heb ik wit gemaakt met gesso en een laagje dylusion witte verf.
Zijn je handen al vies? nog niet dan komt dat nu.
Aquatints en een pipetje. Laat van een paar bijpassende kleuren een druppeltje op de kaart vallen. Steeds een paar druppeltjes van een kleur, beetje water er op sprayen en uit laten lopen. Hierna drogen. Je kan op deze manier aardig bepalen waar je kleur terecht komt. Dit doe je net zo lang met je kleuren tot je tevreden bent.
Als laatste heb ik van de dylusions spay inkt langs de rand wat zwart aangebracht. Ik haal hiervoor het spray gedeelte van het flesje en met het slangetje breng ik voorzichtig wat zwart langs de randen aan en spray dat iets nat. Volgens mij moeten je handen nu wel vies zijn, de mijne hebben in ieder geval alle kleuren die in de kaart zitten. Uiteraard kan je nog wat glans op de sterren aanbrengen met de zilveren aqua tint of de zilveren gilding wax.
De kaart als laatste voorzien van een stempel van de nieuwe set van Marianne Design. Ik heb deze gestempeld en uitgeknipt. De kaart tenslotte op zwart en wit gemat. Ik ben benieuwd wat jullie kunnen verzinnen om op een mixed media kaart te plakken.
Fijne dag, groetjes Mirjam.





4 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.