woensdag 16 november 2016

Penny Black kerstkaart


Ik maak al jaren kaarten. Echter ik heb een enorme hekel aan het maken van kerstkaarten en ik stuur dus ook bijna nooit kerstkaarten en al helemaal geen zelfgemaakte.
Nu ik in twee designteams zit kreeg ik wel wat commentaar hier en daar over deze werkwijze dus ik heb beterschap beloofd voor dit jaar.
Deze kaart is de eerste die ik gemaakt heb.
Ook dit is een stempel van Penny Black net als de tekst.

Ik blijf het erg prettig werken vinden met de Spectrum Noir Aqua Markers en deze stempels.
Doordat deze markers wat vochtiger zijn kan je rustig je stempel eerst inkleuren.

Na het afdrukken en drogen van de stempel heb ik met Drawing Gum spetters over de kaart aangebracht. Ik deed dit met een gewone kwast maar de gum is bijna niet meer uit de kwast te verwijderen. Ik heb nu de spetter kwast van Tim Holtz gebruikt en ik moet zeggen wat een verschil. Je kan er hele mooie fijne spetters mee maken maar ook dikkere druppels. En doordat de " haren " van kunststof zijn spoel je de gum er zo weer uit.


Nadat ik kleur langs de stempel heb aangebracht heb ik de prachtige tekst van de set van Penny black afgedrukt met Memento de Luxe Tuxedo Black.
Dit is een prachtige zwarte inkt die tekst prachtig uit laat komen op een kaart.
Als laatste heb ik Enamel Accents Black Tie hier en daar op de kaart gestippeld.


Met de versamarkt stift heb ik de witt plekken in de dennenappel gekleurd en met witte embossingpoeder bewerkt.
 Dit geeft een lichte glittering op de kaart die helaas op de foto bijna niet te zien is. 
Ik ben blij met het eindresultaat en ga zeker nog meer kerstkaarten maken.
Wie weet rolt er een bij jou in de bus.
Groetjes Mirjam




8 opmerkingen:

  1. Mooie kerstkaart en bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind m zo gaaf geworden Mirjam!... ps.... je heb me adres toch:)))... hahaha... lol...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaaaf!! Hij is prachtig! Die wil ik best in mijn brievenbus vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, meer kan ik daar niet aan toevoegen !!
    groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben blij dat je de smaak te pakken hebt gekregen want je kaart is prachtig! Eigenlijk meer een kerstcadeautje dan een kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt super mooi en bedankt voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.