zaterdag 19 november 2016

Christmas is a feeling

Kerst komt al aardig dichterbij en ik ben volop kerstkaarten aan het maken.
Jullie ook?

Ik ben begonnen met een rechthoekige kaart van wit stempelkarton.
In het midden heb ik met platinum zilver embossingpoeder de kersttekst gestempeld.

Daarna heb ik de ijskristallenstempel van DarkroomDoor in stukken geknipt, zodat de ijskristallen los te gebruiken zijn en je ze kunt stempelen waar je ze wilt.

Ik heb de ijskristallen met versamark rond de tekst gestempeld en bewerkt met silver sparkle embossingpoeder.

Daarna de kaart geblend met chipped sapphire. Het midden heb ik hierbij heel licht gehouden. De randen heel donker, zodat de ijskristallen eruit springen.

Met water heb ik her en der in het donkere gedeelte spetters aangebracht. Mooie ronde druppels krijg je als je een beetje water in je hand doet en dan in je handen klapt.

Met een witte stift heb ik daarna iedere spetter voorzien van een wit stipje in het midden.

Daarna heb iedere spetter nog met wink of stella aangestipt. Zo krijg je een klein glittertje rond je stippen en lijkt het alsof er sterren stralen.
(PS: de wink of stella gooi je niet weg als hij leeg is. Dan kun je hem gebruiken als waterkwastje).

De kaart is eerst gemat op een witte ondergrond, daarna op een donkerblauwe ondergrond.
Het geheel is op een witte kaart geplakt.

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!

Groetjes Joan


Gebruikte materialen:
Wit stempelkarton Sheena Douglass
Wow embossingpoeder: platinum zilver & zilver sparkle
Versamark

2 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.