zondag 21 augustus 2016

Hoop

In navolging van de kaart van mijn vorige blog heb ik nogmaals de stempel set van PapaerArtsy-Lynne Perella gebruikt. Deze keer heb ik ook gewerkt op het nieuwe watercolor papier van kippers: WaterArt. Ik wilde kijken of dit met gebruik van veel water en de Aquatints goed te gebruiken is.

Ik heb voor deze kaart maar een kleur blauw : nr 02 en een beetje zilver gebruikt. Ik heb eerst het papier goed natgemaakt en met een kwast de kleur opgezet. Dit een beetje uit laten lopen tot zover als ik het wilde hebben, en met een pipetje wat druppels langs de rand laten vallen om wat spetters te krijgen. Na het drogen met een kwast het zilver gespetterd op de kaart.
De stempel heb ik op los papier gestempeld en gekleurd.Om te bepalen waar ik de achtergrond stempels wilde hebben heb ik de ondergrond in de MISTI geplaatst. Hierover heen heb ik een stuk sheet gelegd. Als je nu je stempel afdrukt op het sheet kan je zien wat het resultaat is en zo nodig dit nog veranderen. Op deze manier is ook voor rubber stempels de MISTI erg handig.

De achtergrond stempels  van Carabelle Studio en DesyngByRyn heb ik hier en daar met wit een accent gegeven met een wit potlood en een witte fineliner. Een tekst van Leuke Stempels maakt het af. Het papier van Kippers (leverbaar in A4, A5 en A6 formaat) houdt zich super goed met alle water wat ik er over gegoten heb. Het voordeel is dat het ook niet zo super dik is dus het maakt je kaart niet zo zwaar. Inmiddels heb ik het ook met de Zigs getest en ook daarmee werkt het papier erg fijn. 


2 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.