zondag 19 juni 2016

Stay Strong

Deze keer voor jullie een sterkte-kaartje gemaakt.

Ik ben begonnen met een vierkante kaart van het canvaskarton van 12x12cm.
Deze heb ik bespoten met dylusions spray. Twee kleuren en mooi in elkaar over laten lopen.

Ik vond het nog wat te donker en heb er water over heen gespoten 
zodat het geheel wat lichter wordt. 

Daarna gedroogd met de heattool. 

Met een bijpassende kleur distress inkt heb ik de vliegers gestempeld.
Die heb ik meteen daarna op maskertape gestempeld en uitgeknipt. 

Deze heb ik op de gestempelde vliegers geplakt.
Zodat ik er daarna met een bijpassende groene distress inkt tekst overheen kon stempelen. 

Ik heb zelf een sponsje gemaakt van een schuursponsje. 
Deze vouw ik aan een kant samen en niet er een kartonnetje aan vast.
Hiermee heb ik de rand gestempeld.
Je krijgt dan een grunch-effect.
Doordat het sponsje zo grof is, krijg je niet overal inkt. 

Met dezelfde blauwe distress inkt heb ik hier en daar wat swirls gestempeld. 
De swirls heb ik hier en daar ingekleurd met een witte stift om accent aan te brengen.
Daarna heb ik de maskertape van de vliegers afgehaald.

De vliegers heb ik met glossy accents geaccentueerd.
Het is dan net of ze geĆ«mailleerd zijn. 

De tekst heb ik met zwarte archival gestempeld.
De kaart heb ik zwart gemat en daarna op een witte kaart geplakt. 

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!

Groetjes Joan


Gebruikte materialen:
Inkt: Dylusions Fresh lime & Vibrant turquoise
Heattool, Maskertape, Glossy accents, witte stift.




4 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.