donderdag 16 juni 2016

IndigoBlu Butterfly & Aquatints


Hallo allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer een mooi voorbeeld kaartje laten zien ter inspiratie.

Ook deze keer weer gewerkt met Aquatints... love it...

Meestal maak ik een aantal achtergrondjes tegelijk. 
En omdat in Aquatints veel pigment zit, 
werk ik toch het liefst met handschoentjes aan 
want anders heb je een hele week gekleurde handen:))).



Voor het "regenboog" effect heb ik gewerkt met de kleuren :
11 lichtrood
37 oranje
30 geel
21 licht groen
en 02 licht blauw

Snij van Schut 300 grams glad aquarelpapier een rechthoek van 12 x 18 cm.
Leg wel een dubbelgevouwen stuk keukenrol onder het papier.
Maak het Schut papier nat m.b.v. een spuitflesje gevuld met water.
Daarna met een brede penseel de kleuren aanbrengen, de kleuren mogen elkaar niet raken.
Daarna weer met royaal met water sprayen en beweeg je het papier voorzichtig zodat de kleuren mooi in elkaar overlopen. Zorg dat het overtollige water, wat nu na de zijkanten druipt door de keukenrol wordt opgenomen en en laat het aan de lucht drogen (of met een heatgun) op een stuk keukenpapier. 

Helemaal leuk... ik heb zelfs een filmpje gemaakt over hoe ik deze achtergrond heb gemaakt met Aquatints  want een filmpje is vaak net iets duidelijker.





Nadat het goed droog is, kan je het op maat snijden, ik heb het op 14x10 cm gesneden en nu kan je de kaart verder afwerken.

Ik heb de Splat Butterly stempel van IndigoBlu erop gestempeld met Memento Luxe zwart, dit is een nattere inkt maar ook dan krijg je de stempel niet in één keer goed afgedrukt op het aquarelpapier maar.... daar heeft Leuke Stempels nu ook de oplossing voor.... de MISTI.... onmisbaar voor elke stempelaar.... Zo kan je de stempel diverse keren afdruken op precies dezelfde plek! Wat een aanwinst...

Omdat je met natte inkt werkt kan je daarna de vlinder nog met clear embossingpoeder  bewerken en dan krijg je zo'n gaaf effect, zie foto.


Tekst op Vellum gestempeld met Versamark en met witte embossingpoeder verhit met de heattool, daarna deze langs een lineaal op maat afgescheurd.

Gemat op zwart cardstock en even met de naaimachine erlangs gesjeesd en klaar is deze regenboog kaart.

Ik hoop jullie weer geinspireerd te hebben met mijn bijdrage en tot de volgende blogpost maar weer.

Groetjes Aletta




8 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.