woensdag 20 april 2016

Het mooiste dat je kunt worden, is jezelf

Hebben jullie ook zo genoten van de Art Specially? 
En hebben jullie ook zoveel mooie spullen gezien en gekocht?
Ik wel :)

Met een paar van die nieuwe spullen heb ik de volgende kaart gemaakt. 
Naar een idee van Sheena Douglass.


Ik ben begonnen met met het doodshoofd. De linker heb ik eerst gestempeld en daarna uit gestanst. De rechter heb ik eerst uit gestanst en daarna gestempeld.
Dit om te kijken wat het beste werkt.
Mijn idee is dat je moet proberen wat voor jou het beste werkt :)

 Op mijn craftsheet heb ik drie verschillende kleuren druppels Aquatint gedaan.
Wat een heerlijk spul is dat :)
Ik heb de kleuren 02 en 07 en goed gebruikt. 
Daarna flink gesprayd met water. Dat is te zien op het linkerplaatje.
Daar heb ik mijn papier opgelegd en met vlakke hand op het papier een kwart slag draaien.
Dan lopen de kleuren mooi in elkaar over.
Het rechter plaatje hou je dan over. 
Daar heb ik nog wat druppels goud bij gedaan en een van de doodshoofden doorheen gehaald.
Het restant kun je dan eventueel nog gebruiken voor een achtergrondje voor een volgende keer of je maakt het schoon.


Ik ben begonnen met een een groot stuk papier 18cm x 21cm. Later heb ik dit op maat gesneden.
Hier en daar is nog wat wit te zien, maar dat is niet erg. 

Het goud geeft een heel mooi effect op het papier.

Het tweede doodshoofd heb ik ingekleurd met de donkere blauw.
De randen rondom de ogen komen van dezelfde stempelsheet, net zoals het hartje en de swirls.

De tekst heb ik gestempeld op een strook die van de hoofdkaart is afgesneden. 
De tekst heb ik in drie stukjes geknipt en ieder stukje heb ik de randen geblend met donker blauwe distress inkt.

Nu heb ik de kaart op maat gemaakt: 14cm x 19cm.
 Met het ruit-stencil heb ik met het goud bewerkt in de twee hoeken.
De andere hoek heb ik bestempeld met bijpassende distress inkt en de blaadjes, ook van dezelfde stempelsheet.
De doodshoofden heb ik met lijm over elkaar heen geplakt en daarna de tekst met foam.
De rand van de kaart heb ik nog geblend met donker blauw.
Het geheel als laatste op een witte kaart geplakt.

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan


Gebruikte materialen:
Stempels: Sheena Douglass doodshoofd, tekststempel Leuke Stempels 002
Stans: Sheena Douglass Doodshoofd
Inkt: distress inkt chipped sapphire & peacock feather 
Aquatint: lichtblauw, donkerblauw & goud.


7 opmerkingen:

  1. 't mooiste dat je kunt worden.... nou ik wacht er liever nog ff mee.... :-) mooie kaart Joan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn aquatints hetzelfde als ecoline? Erg mooie achtergronden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super hé die aqua tints, ben er ook zo gelukkig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, wat gaaf! Ik ben erg geïnspireerd geraakt bij jullie op Art Specially en heb erover een blogje geschreven http://missthundercat.blogspot.nl/2016/04/mailart-monday-art-specially-inspiration.html > de distress crayons zijn erg leuk om mee te werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief Tarah. Je hebt een geweldig blogbericht geschreven. :-) Super dat we je tijdens het ARTSpecially Event hebben geïnspireerd.

      Verwijderen
  5. Wat leuk dat je onze make and take zo inspirerend hebt gevonden. Nog zeker zo leuk vind ik het dat je er een blogpost over hebt gemaakt. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.