zaterdag 21 november 2015

Merry Christmas

Hallo allemaal,
Leuk dat jullie weer van de partij zijn.
Deze keer is mijn bijdrage voor het blog een zeer bewerkelijke kaart.
Ik kon er wel heerlijk mijn creativiteit op los laten.
Dus ga jullie gang! :)



Ik ben begonnen met een witte kaart van 14 x 14 cm.
Op mijn craftsheet druk ik drie kleuren distress inkt en bespray ik met water.
Hier haal ik mijn kaart doorheen en droog hem.


Op 2 cm en 2 1/2 cm van de rand trek ik met een fineliner een lijn.
Dat doe ik aan alle vier de zijdes, zodat je een raster krijgt.


Met chloor(AH huismerk werkt het best) ontkleur ik de smalle vakken die ontstaan zijn door de lijnen. Dit doe je net zolang totdat je papier weer wit is.
Let er op dat je met gebruik van chloor een kunststof kwastje gebruikt, je kunt hiervoor heel goed een Koi waterpenseel gebruiken, maar gebruik deze dan wel alleen voor chloor.


Wanneer de vakken ontkleurd zijn, deel ik de lange vakken in drieën.
Met dezelfde fineliner(Pigma Micron van Sakura) maak ik de lijnen zodat er drie vakken aan iedere zijde ontstaan.


In de smalle vakken die ontstaan zijn, ben ik gaan zentanglen/ doodlen.
Leuke kleine figuurtjes en patronen tekenen, ook weer met de Pigma Micron pen.



Wanneer dat klaar is, kleur ik de witte vakjes weer in met distress inkt.
Dezelfde kleuren waarmee ik ook de ondergrond heb gemaakt.
Nu ik die kleuren per vakje alleen gebruik, komt de helderheid van de inkt mooier uit.
Ieder vakje plak ik af met maskertape.
Met de blendingtool beïnkt ik dan ieder vakje.


In het midden van het vakje laat ik het lichter.
De randen en hoeken iets donkerder.


Dan wordt in ieder vakje gestempeld.
Weer plak ik het vakje waar ik mee bezig ben af met maskertape.


Dan stempel ik in het betreffende vakje.
Doordat het vakje is afgeschermd, kan ik grotere stempels gebruiken en delen daarvan.


Wanneer ik een deel van een stempel wil gebruiken, dan plak ik met gewoon plakband het deel van de stempel af dat ik niet wil gebruiken.
Het deel wat ik wil gebruiken, blijft open.
Ik beïnkt de stempel: het deel wat ik wil gebruiken.
Daarna haal ik het plakband weg en stempel ik op de normale manier op mijn papier. 


In het midden stempel ik een grote tekstwens met stazon jet black(dit verkleurd niet door chloor!).
Ik spetter met wat blauwe inkt, water en kwastje in het midden wat spetters.
Dat doe ik ook met een kwastje met een beetje chloor. 


De kaart mat ik op een bijpassende kleur blauw.
En voilà :)


Heb jij je kerstkaarten al klaar? Als je nog bezig gaat, Leuke Stempels heeft tot en met 5 december een leuke actie! Alle artikelen die in het hoofdstuk KERST staan kun je met 15 % korting aanschaffen. Hiervoor hoef je bij je bestelling alleen de volgende kortingscode maar in te vullen: KERST.

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!

Groetjes
Joan



Gebruikte materialen:
Stazon inkt: Jet Black




9 opmerkingen:

  1. Wauw.... Joan.... wat een prachtige kaart... helemaal mooi de zentagle in combinatie met deze prachtige stempelset... Ik ga m zo nog maar eens uitgebreid bewonderen, dat is ie wel waard. Fijne zaterdag! en tot morgen... gezellig... Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig Joan, wat een werk...maar ook een super resultaat!
    Tot morgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige kaart Joan! Een hoop werk maar het is het dubbel en dwars waard! Deze gaat vast naar een bijzonder iemand...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart,Joan! Je hebt zo wel optimaal gebruik gemaakt van de mooie stempelset van PaperArtsy. Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! De kleuren de hokjes in een woord dus prachtig!
    Gr
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.