donderdag 8 oktober 2015

Merry & Bright

Hallo allemaal.
Vandaag mag ik jullie weer een kaart laten zien.
We hebben onlangs zulke leuke kerststempels en -embossingfolders binnen gekregen, dat ik daar natuurlijk ook even mee wilde spelen.
Ik heb gekozen om in te kleuren met panpastels, want hiermee kun je zo mooi je schaduwen aanbrengen!


Ik heb het grappige rendier van Crafters Companion: Christmas Cheer gestempeld met versamark op Kraftkarton en daarna ge-heat-embossed met zwarte embossingpoeder van WOW.
Hierdoor kun je het rendier makkelijk inkleuren met Panpastels:
* Hansa Yellow en Hansa Yellow extra dark; voor het zadel.
* Burnt Sienna en Burnt Sienna extra dark; voor het lijfje, hoofd, poten en gewei.
* Permanent Red en Permanent Red extra dark; voor muts en shawl.
* Zwart voor schaduw om het rendier.
* Sakura Soufflé pen wit; voor bontrandjes muts en sokken en lichtjes in de lichtstreng om gewei.
Je brengt de panpastels aan met een hard varkensharen fijn penseel.
Na het inkleuren fixeer je je rendier met fixeerspray.

Voor de achtergrond gebruikte ik rood Core'denations papier en haalde dit met de embossingfolder van Crafters' Companion: Christmas Time door de cut'nbossmachine. Daarna schuurde ik de verhoogde delen lichtjes op met een schuurblokje van PaperArtsy zodat de verhoogde delen beter zichtbaar worden. De randjes sponsde ik met distressinkt Vintage Photo en met een ronde hoekpons heb ik de rechterhoeken afgerond.

Ik stansde een rondje uit wit papier met de aurelie stansset rond en hierop stempelde ik de tekst Merry&Bright met zwarte stazon.(randjes sponzen met vintage photo distressinkt)
Ook stansde ik de Couture Creations Elegant Motifs uit wit papier en sponsde de randjes met distressinkt Vintage Photo.
De sneeuwvlokken van de stansset Creative Expressions Sowflakes stanzen uit mat zilverpapier.

Nu maak je van alles een mooie compositie op je witte kaart.
De sneeuwvlokken breng je aan met leuke bijpassende brads.
En klaar is je kaart.



Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren voor een leuke kerstkaart.

Tot de volgende keer,

groetjes
Hella


1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.