donderdag 16 februari 2017

Life is beautiful

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt.
Afgelopen weekend was het workshoptime van Miranda bij Leuke Stempels.
Altijd een feestje :)
En ik mocht deel maken van dat feestje.
Verschillende leuke technieken hebben we gedaan en 
eentje daarvan laat ik jullie nu zien met de volgende kaart.

Ik ben begonnen met een kaart van 12x12cm van het aquarelpapier van Schut.
Lekker stevig karton wat met iedere techniek goed te gebruiken is.

In het midden stempel je de mooie dame van Carabelle Studio met stazon
Meteen daarna stempel je nog een keer op een stukje maskertape.
Dit knip je uit en plak je over de stempel op je kaart.

Hierover heen ga je blenden met distress inkt. 
Ik heb de kleuren carved pumpkin en wheatered wood gebruikt.

Doordat je de cirkels met clear embossingpoeder hebt gedaan, krijg je nu witte cirkels.
Ik heb daarna de randen van de kaart nog even geblend met carved pumpkin.

Hier en daar heb ik met dezelfde kleuren distress inkt french script gestempeld.

Dan mag je het maskertape weghalen.

De jurk van de dame heb ik ingekleurd met dezelfde oranje distress inkt. 
Niet met een waterpenseel, maar met de wink of stella. 
Je krijgt dan een subtiel glittertje in je inkt.

Dat heb ik ook gedaan met sommige cirkels. 
Deze kleuren dan wat donkerder, zodat er diepte in je kaart ontstaat.

Als laatste stempel je de tekst met zwarte versafine en ook hier gebruik je clear embossingpoeder.
De tekst lijkt dan nog zwarter te worden en ligt mooi op je kaart.
De kaart is gemat op zwart papier en daarna op een witte kaart geplakt.

Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!

Groetjes Joan

4 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.