zondag 2 oktober 2016

Sterren, vierkantjes & stippen

Hallo allemaal,

Deze keer voor jullie een kerstkaart gemaakt zonder de traditionele kleuren van kerst.

Ik ben begonnen met een vierkante kaart van 14x14cm. 

Met het vierkantjes stencil heb ik twee kleuren distressinkt aangebracht: 
twisted citron en tumbled glass.

 Daarna met dezelfde kleuren hier en daar wat stippels aangebracht. 
Hiervoor beïnkt je de stempel en haal je daarna her en der weer wat inkt weg met een doekje.
Zo krijg je niet overal het patroon, maar her en der wat losjes. 

De sterren heb ik met versafine gestempeld op een los blaadje. 
Versafine is een mooie diepe zwarte inkt.
Deze heb ik geblend met dezelfde kleuren distressinkt en daarna uitgeknipt.

De randen van de kaart zijn grof gemaakt met een paperdistresser en daarna willekeurig beïnkt met weer diezelfde kleuren distressinkt.

De tekststempel van PaperArtsy heb ik als eerste gestempeld en daarna de sterren met lijm opgeplakt.
De sterren zijn nog ingekleurd met de clear brush pen Wink of Stella. Hiermee krijg je een klein glittertje op de sterren.

Het geheel op een witte kaart geplakt en zo is mijn allereerste kerstkaart voor dit jaar klaar :)


Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan

PS
De sterren van DarkroomDoor zitten met elkaar in een mooie opberghoes.
Je moet de sterren zelf uit de stempellap knippen.
De restjes heb ik bewaard.
Daar ga ik de volgende keer wat leuks mee doen :)
Bewaren dus!




Gebruikte materialen voor de kerstkaart:
Wit stempelkarton van Sheena Douglass
Mosaic Squares stencil
Distressinkt: Tumbled glass & twisted citron
Paperdistresser van Ranger of Aurelie
Stempels: Stippels van Carabelle, Sterren van DarkroomDoor & Tekst van PaperArtsy
Brush pen Wink of Stella


6 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.