zaterdag 29 oktober 2016

Penny Black Butterfly Trio

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met....jawel: een vlinderkaart... ik ben gek op vlinders... wie niet, zou ik zeggen.



Werkwijze:

Stempel 2 kleuren distressinkt (paars en blauw) op je kraft sheet en spuit de inkt nat.

Spuit ook het Schut 300 grams aquarelpapier (12x12cm) nat en haal deze door de inkt heen.

Leg het papier op een stuk keukenrol en spuit deze weer lichtjes nat, zodat de inkt mooi door elkaar heen vloeit en droog deze met je heattool.

Nu pak je een turkoois kleurtje distress en stempel deze op je sheet en spuit deze nat, haal het papier er hier en daar doorheen en nu eerst drogen (niet meer nat sprayen want we willen juist meer structuur in de achtergrond).

Herhaal deze stap met de de blauwe en paarse kleur, 1 kleur tegelijk en tussen door goed drogen.

Stempel nu de tekst met de MISTI. Ik stempel altijd eerst op een stukje doorzichtig sheet zodat ik goed kan zien of de tekst recht is en stempel deze een aantal keren en bewerk deze met clear embossingpoeder.

Stempel de vlinder en bewerk deze ook met clear embossingoeder.

Stempel de vlinder op vellum en bewerk deze ook met clear embossingpoeder en knip deze uit.

Stempel de vlinder op een stukje maskingtape en knip deze uit.

Blend rondom de vlinder met paarse distress inkt m.b.v. een inkblendingtool.

Plak het geheel op een stuk zwart cardstock en snij een randje(mat).
Dit doe je zeer eenvoudig met de Perfect Layer.

Plak de vellum-vlinder erop en plak het geheel met 3d foam op een basis kaart van 10,5 x 10,5 cm.

Als laatste breng je in de hoeken nog 3 dropjes Enamel accents aan en klaar is deze gave kaart.



Benodigheden:



Ik ben benieuwd of jullie deze kaart ook zo gaaf vinden als ikzelf...











4 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.