zondag 29 mei 2016

Darkroomdoor Pretty Poppies en Aquatints



Deze keer heb ik gespeeld met de Aquatints en de prachtige collagestempel "Pretty Poppies" van DarkroomDoor.

Wat kan je toch prachtige achtergronden maken met de Aquatints maar je kan er ook mee inkleuren, lees maar hieronder de werkwijze hoe ik deze kaart heb gemaakt.

Groetjes Aletta


Werkwijze:

Tip: Aquatints is een vloeibare verf met een hoge pigment en daarom adviseer ik om van Latex handschoentjes aan te trekken anders heb je straks gekleurde vingers en het gaat er moeilijk af;)

Snij een rechthoek van 18 x 12 cm van Schut 300 grams glad aquarelpapier en spray deze nat.
Met een brede kwast breng je nu 3 kleuren aquatint aan, ik heb gewerkt met paars, geel en oranje.
Daarna weer sprayen met water en het papier bewegen zodat de kleuren mooi in elkaar overvloeien en goed laten drogen.
Stempel met zwarte archival inkt de Pretty Poppies-stempel en bestrooi deze direct (echt heel snel, zorg dat je t al heb klaar staan) met clear embossingpoeder en verhit deze met je heattool.
Daarna met aquatints en een kwastje de bloemen ingekleurd, na inkleuren met een keukenrol de bloemen afgedept want het papier is al aardig verzadigd en neemt niet alle inkt meer op.
Snij de stempel uit en mat deze op zwart cardstock m.b.v. de Mini Perfect Layers.
En stik er een stiklijntje met de naaimachine op de rand van de stempel.
Plak het geheel op een dubbelgevouwen kaart van 14,5 x 10,5 cm en klaar is deze kaart.





4 opmerkingen:

  1. Ik vind m prachtig geworden Aletta. Mooie heldere kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW!! Supermooi, Aletta.
    Hihi, jullie hotel alweer geboekt, gaaf hoor! Denk wel dat Ineke en ik ook weer gaan, maar moet nog even overleggen met haar, ze is nog op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.