dinsdag 10 maart 2015

Babykaartje

Voor vandaag een lief babykaartje gemaakt met de stempelset van Party Paws.


Ik ben begonnen met een wit vierkant van 12cm x 12cm. Het witte papier van Crafters Companion leent zich hier goed voor. Dit heb ik beïnkt met een blendingtool en evergreen bought distress inkt. Vanaf de zijkant met een draaiende beweging over je papier. Dat het hier en daar ongelijk van inkt is, is niet erg.

Ik heb een plastic beschermingsvel gebruikt van een stempelset om zelf een stencil te maken. Ik had rondjes nodig en die heb ik zelf niet :)
Dit kun je op verschillende manieren doen: gebruik de ronde stanzen van Aurelie of toch een stencil van Dutch Doobadoo. Je hebt twee of drie maten rondjes nodig.
Deze leg je op je beïnkte vel papier. Dan ga je met witte inkt en een blendingtool de rondjes inkleuren. Hier en daar een rondje in verschillende maten.




Wanneer je daar tevreden over bent, pak je een andere kleur. Ik heb distress inkt gebruikt in de kleuren: chipped saphire en wild honey. Hier en daar een rondje en soms overlappend.




De stempel heb ik afgedrukt met versamark en daarna embossingpoeder gebruikt. Dat heb ik ook met de teksstempeltjes gedaan. Daarna heb ik met dezelfde distress inkt hier en daar nog een sterretje gestempeld.


De kaart heb ik gemat op donkerblauw papier en het geheel daarna op een bijpassende kaart geplakt in de kleur evergreen bought.


Heel veel knutselplezier en tot de volgende keer!
Groetjes Joan


5 opmerkingen:

  1. Erg mooie kaart en bedankt voor de uitleg.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige leuke babykaart en de uitleg is ook duidelijk... Ikzelf ben gek op rondjes... dus deze techniek gaat op mijn to-do lijstje. Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief kaartje Joan. En de techniek van de rondjes is helemaal duidelijk. Super!
    Groetjes, Hella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief kaartje! En wat handig om zelf je stencil te maken. Super!
    Groetjes, Dorothea

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.